2024 m. gruodžio 20 d. Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataro ir Seimo rinkimų stebėtojo dr. Zigmo Vaišvilos spaudos konferencija Seime “Tirti Lietuvos valdžios rinkimus – TABU“

2024 m. gruodžio 20 d. Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataro ir Seimo rinkimų stebėtojo dr. Zigmo Vaišvilos spaudos konferencija Seime
“Tirti Lietuvos valdžios rinkimus – TABU“

Dalyvauja Seimo rinkimų stebėtojas Gediminas Ustinavičius ir stebėtojai iš Londono, rinkimų  kandidatas Einaras Vildė.

        

2024-12-13 spaudos konferencijoje “ANEKDOTAS, o ne STT“ pristatėme STT vyr. specialistės Jūratės Ragaišienės atsisakymą pradėti ikiteisminį tyrimą dėl akivaizdžių rinkimų komisijų nusikalstamų veikų, visų pirma, su griežtos atskaitomybės rinkimų biuleteniais, naudojamais renkant Lietuvos valdžią – šiems dokumentams ji netaikys šių reikalavimų, nes “balsavimo biuleteniai, jų apskaitos duomenys nėra ir negali būti priskirti finansinės apskaitos dokumentams, nes jie nepagrindžia VRK ūkinių operacijų.” Tam pritarė STT Tyrimų koordinavimo valdybos viršininkė Rūta Kaziliūnaitė, įdarbinta šioje institucijoje dėka jos mamos Rimos Kaziliūnienės asmeninės pažinties su tuometine Prezidente Dalia Grybauskaite. Tokia vieša informacija. Taigi, tirti Lietuvos valdžios rinkimus – TABU. Kas tai nustatė? Prisipažinkite.

Mūsų skundą, dėl tokio STT „anekdoto“ adresuotą Generalinei Prokurorei, netenkino Vilniaus apygardos prokuratūros Organizuoto nusikalstamumo ir korupcijos tyrimo skyriaus prokurorė Jūratė Karčinskienė, pritarusi STT pareigūnei J. Ragaišienei, tačiau taip ir nepaaiškinusi, kodėl valdžios rinkimų biuletenius rinkimų komisijos gali neapskaityti šių griežtos atskaitomybės rinkimų dokumentų. Nors ir VRK pripažino, kad rinkimų biuleteniai yra griežtos atskaitomybės dokumentai. Tad klausimas, ko tokiu elgesiu siekia VRK ir jos dangstymo nurodymus vykdantys pareigūnai, tampa retoriniu.

Tačiau vis tiek šioms pareigūnėms paaiškinsime, kad griežta dokumentų apskaita reiškia kiekvieno jų identifikavimą (sunumeravimą unikaliais numeriais) ir jų apskaitymą kiekviename jų judėjimo žingsnyje, perduodant juos iš rankų į rankas, t. y. kiekvieno šių žingsnių fiksavimą iki jų patekimo, taip pat pasirašytinai, į konkretaus rinkėjo rankas, kuris jau gauna neidentifikuotą biuletenį ir jį naudoja balsavimui. Tie griežti reikalavimai privalo būti taikomi tiek balsavimui panaudotiems biuleteniams, tiek nepanaudotiems biuleteniams, balsavimo vokams ir specialiems ženklams, kuriais užklijuojami išoriniai balsavimo vokai. Visų šie griežtos atskaitomybės dokumentų judėjimais turi būti realiu laiku įvesti į VRK Informacinę sistemą (VRKIS). Kad bet kas bet kada galėtų tai patikrinti.

Tačiau rinkimų komisijos to nedaro, duomenis įveda tik rinkimų dieną apylinkių komisijose, o VRKIS net leidžia keisti duomenis atbuline data. O po rinkimų VRK skuba rinkimų dokumentus naikinti, net iki kitų rinkimų jų nesaugo.

Teisėsauga, kurios konstitucinė pareiga šias aferas tirti ir teisiškai įvertinti, jas slepia. Tai – ne teisėsauga. Ieškokime jai kito pavadinimo.

Prokuratūrai pateikėm įrodymus, kad be 100% Seimo rinkimams pagamintų rinkimų biuletenių dar buvo pagaminti net 30% papildomų biuletenių balsavimui iki rinkimų dienos, kurie buvo perduoti apygardų komisijoms be biuletenių identifikavimo jų perdavimo dokumentuose. Dar apie 20% iš nurodytų 100% biuletenių balsavimui rinkimų dieną, pažeidžiant Rinkimų kodekso reikalavimus, nebuvo perduoti apylinkių komisijoms, kas turi būti padaryta vėliausiai 12 val. iki balsavimo pradžios. Tiek vieni, tiek kiti, t. y. iki 50% biuletenių, kurie nebuvo perduoti rinkėjams, liko neapskaityti, t. y. neįvesti į VRKIS.

Ir prokurorei J. Karčinskienei tai tiko. Kodėl? Nepaaiškino. Atseit, nenaudojama VRK ūkinei veiklai… Ir meluoti. Ir apsometinėti, prokurore, reikia mokėti. Štai UAB „Lodvila“ važtaraščiai, kuriais neidentifikuoti rinkimų biuleteniai buvo perduoti rinkimų apygardų komisijoms, beje yra ir ūkinės veiklos finansiniai dokumentai, mielosios pareigūnės.. Jūs tokios kvalifikuotos, kad to nepastebėjote?..

Tad ANEKDOTU tampa ir Vilniaus apygardos prokuratūra.

Prokurorė neišdrįso vertinti ir pasisakyti dėl akivaizdžių primityviai įvykdytų rinkimų pažeidimų net Pasaulio lietuvių rinkimų apygardoje Nr.71 ir ypač jos balsavimo komisijoje Nr.55 Londone, kur stebėtojams pavyko fiksuoti akivaizdžius ir šiurkščius rinkimų pažeidimus. Matyt, dėl to, kad kaltinimus pareikšti STT direktoriaus Lino Pernavo buvusiems kolegoms Lietuvos ambasadoje Jungtinėje Karalystėje.

Tačiau mes tęsiame šią veiklą – stebėtojai Gediminas Ustinavičius ir Zigmas Vaišvila šiandien kreipėsi į Seimo frakcijas ir pateikė joms dalį svarbiausios medžiagos apie 2024 metų Respublikos Prezidento, Europos paralmento ir Seimo rinkimus. Prašoma sudaryti Seimo laikinąją komisiją, kuri ištirtų ir įvertintų šią VRK veiklą 2024 metais ir tokio tyrimo pagrindu būtų paruoštos būtinos Rinkimų kodekso pataisos.

Kreipiamės į Gitaną Nausėdą, kurį VRK paskelbė išrinktu Respublikos Prezidentu. 2024 m. spalio 24 d. VRK raštu mums patvirtino, kad jos administruojamame “Rinkėjo puslapyje” kandidatų parėmimo rinkėjų elektroniniai parašai nėra kvalifikuoti, t. y. jie negalioja. Tad šie rinkimai negalėjo vykti. Tikėsimės, Seimo komisija ištirs ir tai.

Beje, Gitanai Nausėda, galite atšaukti Lietuvos vardu paskelbtas sankcijas  Gruzijai, nes paskutines dienas Gruzijos Prezidento pareigas vykdanti Salomea Zurabašvili, aktyviai kviečianti tautą protestuoti prieš Gruzijos parlamento rinkimus, pasisakydama dėl Gruzijos prokuratūros kreipimosi į ją pateikti šių rinkimų pažeidimų įrodymus, viešai paskelbė, kad neturi šių rinkimų pažeidimų įrodymų ir paragino prokuratūrą surinkti tokius įrodymus.

Beje, Gitanai Nausėda, mes jums pateikėme įrodymus apie 2024 metais vykdytų rinkimų Lietuvoje šiurkščius sisteminius pažeidimus. Laukiame ir jūsų ryžtingų veiksmų. Pateiksime jums dar daugiau įrodymų.